Wednesday, December 19, 2012

忐忑


有时我会想年轻人应该吃点苦、受点挫折, 对于他们的将来或许会更好可是事情临到自己孩子的身上, 偏偏又不能客观了。这也难怪, 天主造人时就已把我们的心放偏了, ! 

这天是阿延的人生第二个政府检定考试PMR发榜。老实说我对这PMR的成绩没UPSR的那么紧张。因为UPSR成绩会影响孩子是否能进入所属意的那一间中学PMR不会 

阿延的小姨说得好:“I truly hope you remember what is really most important for you to learn in facing your turning point of life (the exam result in this case). Please remember it is not that whether the result is up to your expectation or not, for you have tried your best. We are happy about it. What I really wish you would learn from this experience is the courage to face the changes in life...”

可是、可是为何我在上课教书时, 我心却会有刹那忐忑不安并因而恍惚起来???

我向天主祈求, 像以往一般请天主赐吾儿为他最适合的, 其实我并不苛求吾儿能得最好成绩; 我也请圣母妈妈为吾儿代祷 

(感谢天主阿延不负所托, 让我们当父母的十分欣慰!)

阿延15岁了!
  

No comments:

Post a Comment