Thursday, August 28, 2014

我想给你一个拥抱


 

我这个人常常会做出一些让人出乎意料、措手不及的事。但我想反正不是害人应该是没关系吧!?  幸好外子已习惯了我这些疯举也不介意给予我最大的支持, 所以我才可以匆匆来回吉隆坡一天只为了给我的好友一个拥抱!

好友在国外生病了, 我十分担心好友却又爱莫能作。正巧她决定从国外回来大马咨询另一个医生的意见, 我自觉应该给好友一个大大的拥抱以表示我对她的支持。可是众所周知我的这份工作是十分没有伸缩性的, 加上近来工多请假不易, 唯有把一切交给天主了! 果然在天主中没有什么是不可能的, 我在最后一刻请到了假、订了下吉隆坡的机票, 但回程机位巳客滿只好乖长途巴士了。

我一早就到了医院等候。当好友一抵达医院见着我时, 她惊喜的笑脸对我来说再辛苦也是值得的! 朋友嘛~

我马上用手机联络另一个身在国外的好友KK:“我已为你与我给了她一个大大的拥抱了!”

同时我也给我的家人传了短讯向他们致谢:“I met my friend, she is so excited n surprise to c me, I thank God that I could provide her such big support. I also thank all family members’ support to get my trip done.”

后来在归途中, 好友传来短讯:“Kang, tq so much for coming down to support me. I m really very touched. I thot u will stay in PP not realizing u really seriously wanted to come. Thks to the God I hv u as my very dear friend. Same to KK as well. My heartfelt appreciation to both of u.”

而我回复: “I also enjoy to meet u, n I know I don't need to worry abt u anymore as u r very strong n u hv all family members’ supports. Take care n God bless u always!”

我感谢天主为我及朋友们所安排的一切, 愿光荣归吾主我天主!
 

No comments:

Post a Comment