Friday, December 9, 2016

我就不信


我就不信我的左膝不能好!

话说我的左膝紧绷不适的程度比右膝更糟。物理治疗师放话警告: "You cannot change your leg, you must change your style, don't walk so much, don't stand too long time." 因为我曾吿诉他,我不是个坐着教书的老师,我也不习惯坐着让学生围绕着我问问题。。。我说: "I am very interactive. I like to walk around in the class, I join into my students’ discussion and I enjoy the interaction."

结果我也放狠话了。"Yes, I don't like to change my style but I come for physio. I won't expect to be better so fast but at least it can't be worse." 我现在的情况似乎更糟了。

结果好心的治疗师让我气恼了,说: “I refer you to orthopedic, 你不用 physio 了!” 我这个不听话的病人才乖乖噤声😣!

心中就不信不能好。。(心中还是相信天主不会置我于不顾)。。下了决心,照着物理治疗师建议的运动及踩脚车、少上下楼梯、改变饮食等等。我就不信不能好! 再给我一个月,2017年我一定是个手脚灵活的我!

一定是!

乖乖地踩脚车去😉
 

No comments:

Post a Comment